Mrtvé tělo obklopené tajemstvím...

Temné hlubiny

 


Série: Inspektorka Erika Fosterová 3.

Originální název: Dark Water

Žánr: Detektivka, světová literatura

Počet stran: 413

Vydavatelství: Cosmopolis, Grada

Oficiální anotace: Když dostane detektiv šéfinspektor Erika Fosterová tip, že by klíčový důkaz ve velkém drogovém případu mohl být ukryt v zatopeném lomu na okraji Londýna, nařídí jeho prohledání. Z hlubin však její kolegové vyzdvihnou nejen důkazy k tomuto případu, ale i kostru malého dítěte.
Pozůstatky jsou rychle identifikovány jako Jessica Collinsová. Sedmiletá dívka, jejíž zmizení plnilo stránky novin před šestadvaceti lety.
Erika musí začít spojovat střípky z minulosti se současností a nořit se stále hlouběji do rodinných vztahů Collinsových i do života vyšetřovatelky Amandy Bakerové, která si nepřestala vyčítat, že zmizení holčičky nedokázala vyřešit. Erika brzy zjistí, že toto vyšetřování bude jistě jedno z nejsložitějších a nejnáročnějších v její kariéře.
Někdo si totiž nepřeje, aby byl případ vyřešen. A udělá všechno, aby Eričino pátrání zastavil…


"Některá tajemství mají raději zůstat skryta…"

Při hledání ukrytých drog v zatopeném lomu, policisté, v čele s Erikou Fosterovou, objeví pytel s lidskými ostatky. Už byli pomalu na konci velkého drogového případu, ale jejich hledání odhaluje případ daleko náročnější a to už jen z toho důvodu, že se jedná o ostatky malé holčičky…

Před 26 lety se ztratila sedmiletá Jessica Collinsová cestou na oslavu narozenin své kamarádky. O jejím zmizení tenkrát informovali všechna veřejná média. Každý o jejím zmizení věděl a policie, pod vedením Amandy Bakerové, se snažila dělat, co mohla, aby Jessicu našli.

Erika má sice na stole svůj velký drogový případ, ale tělo Jessici ji nenechá spát. Touží po zjištění pravdy a chce dát vraha, který tak malou holčičku zabil, před soud. A tak se také pustí do vyšetřování. Jenže jak se ukáže, je zde někdo, kdo si nepřeje, aby byl případ vyřešen. A ten člověk je schopen udělat vše, aby pravdu o zabití Jessici, jen tak někdo nezjistil…

"… Cítil ostré svědění v nose. Než mohl cokoli udělat, hlasitě kýchl. Zvuk se odrazil od hladiny. Postavy v loďce sebou trhly, začaly se rozhlížet a pátrat pohledem po břehu. A pak ho uviděly. Otočil se k útěku. Zakopl o kořen stromu a při pádu na zem si vyrazil dech…"

Na novou knížku Roberta Bryndzy čekali všichni jeho fanoušci asi jako na to, až uvidí zlaté prasátko o Vánocích. Ale konečně můžeme říct, že čekání je u konce. A já už můžu říct, že to čekání na Temné hlubiny se opravdu vyplatilo. Čtenáři totiž v tomto dílu mají možnost držet v rukou další skvostný případ Eriky Fosterové, který je nenechá spát až do jeho vyřešení. Ovšem tentokrát dal autor konečně větší prostor i osobnímu životu Eriky, po kterém určitě mnoho čtenářů toužilo. Jenže já bych chtěla ještě víc. A co z toho plyne pro další díl? Čekání na Last Breath pro nás, milovníky Roberta Bryndzy, bude jak nekonečné čekání na splnění toho největšího snu, kterého se nemůžete dočkat…

Robert Bryndza (zdroj)
Příběhy Roberta Bryndzy se můžou pyšnit neuvěřitelnou čtivostí, kterou však já už začínám brát jako velké mínus, jelikož mi jeho příběhy utečou tak rychle, že mi ke čtení nevydrží ani týden. A já bych si přála, aby jedna jeho kniha se mnou vydržela alespoň měsíc. :)) Díky čtivosti jeho slov by vůbec nevadilo, kdyby v této knize přidal příběhu tak dvě stě stran. A vsadím se, že nejsem jediný jeho čtenář, který by se za více stran vůbec nezlobil. Těch 400 stran je totiž hrozně mámo. Opravdu. A pokud mi nevěříte, přesvědčte se sami.

Pokud jste už některou knihu z této série četli, určitě jste si všimli, že i přestože se jedná o krimi, tak si u příběhu krásně odpočinete. Mě samotnou by nikdy nenapadlo, jak dokáže být detektivní příběh natolik oddechový, ale Robert Bryndza to dokazuje každým dílem o Erice Fosterové. Svým dokonalým vyprávěcím stylem zde popsal asi ten nejzávažnější případ doposud a čtenář si i u tohoto čtení může po náročném dni skvěle odpočinout. I tuto knihu vypráví er-formou a to při čtení utváří ve čtenáři daleko větší napětí z celého případu.

Teď něco pro ty čtenáře, které zklamal autor ve druhém díle kvůli brzkému odhalení vraha. Zde se totiž bát opravdu nemusíte. Vaše napětí a čekání na okamžik, kdy do sebe všechny díly skládačky konečně pořádně zapadnou, vám v Temných hlubinách vydří až do samého závěrů. A nyní zas něco pro ty, kteří byli druhým dílem, Noční lov, nadšení více než z první knihy. Není zde sice tolik prostoru na psychiku vraha, ale autor se zde opravdu vyřádil na ostatních postavách. Můžete tedy zkoumat všechny charaktery a snažit se na vraha přijít sami, což této knize opravdu prospělo a odlišilo jí to od předešlých dílů. A dokonce ji to odlišilo natolik, až si troufám tvrdit, že se Temné hlubiny prozatím vyšvihly na první místo v žebříčku doposud vydaných knih o detektiv šéfinspektorovi Erice Fosterové.

Obálka knihy je znovu dobře zvolená. Sice mě mrzí, že se zde nedrželi původních očí, ale to by k tomuto příběhu zas tolik nesedělo. Tato obálka se mi i celkově líbí asi nejvíce. Možná je to tím, že se od ostatních liší, ale především se mi líbí zvolení barev. Řádkování textu v knize je zas celkem obrovské, takže se kniha dobře čte a z části i právě kvůli tomu text natolik utíká.

Mé nadšení z této knihy pořádně nejde popsat. Čekala jsem na ni opravdu dlouho a nemohla jsem se ji vůbec dočkat. Když jsem ji tedy konečně držela v rukou, tak jsem všechny ostatní knihy odhodila do dále, abych se mohla v klidu a nerušeně pustit do dalšího případu Eriky. Byla jsem moc ráda, že se autor pustil i více do osobního života Eriky a tentokrát do knihy pustil i více Eričinu sestru, Lenku. U rozhovorů mezi Lenkou a Erikou mě jen vcelku mrzelo, že nebyly psané ve slovenštině. Dodalo by knize více autentičnosti, ale zas chápu, že by překlad do češtiny a částečně do slovenštiny byl pro překladatele obtížnější. V této knize se mi vždy velmi líbí prostředí Anglie, jen pokaždé když jsem slyšela "detektiv šéfinspektor", tak jsem v předešlých dílech vždy viděla Barnabyho z Vražd v Midsomeru. Ovšem po dočtení Temných hlubin se mi do paměti už jako "detektiv šéfinspektor" asi navždy otiskla Erika Fosterová. Nakonec tedy můžu jen dodat, že chci víc jejích příběhů a to co nejdříve.

A teď už hodnocení!

    97%

Víte, že Temné hlubiny už vyšly? Četly jste je, nebo se na ně zatím chystáte? Máte rádi tuto krimi sérii? Co říkáte na tvorbu tohoto autora?
Budu moc ráda za každý váš komentář. :)
 
 
 
Mé velké díky patří nakladatelství Cosmopolis za poskytnutí výtisku pro tuto recenzi.
Pokud o tuto knihu máte zájem, můžete si ji pořídit ZDE.


Komentáře

  1. Krásná recenze!
    Já se zatím celé sérii úspěšně vyhýbám. :D Ale do budoucna ji taky plánuji, hlavně když má tak dobrá hodnocení! :)
    Fandom Before Blood CZ

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Tak to doufám, že tvé úspěšné vyhýbání brzy skončí neúspěchem. :)) Hodnocení má opravdu skvělé, tak snad v budoucnu zaujmou i tebe. :)

      Vymazat
  2. Tak konečně jsem se dostala k tvé recenzi (nechtěla jsem být ovlivněna u té své). Přesně jsi vystihla mé pocity, čte se to tak krásně lehce, že je najednou po knize. A klidně by mohla být o několik stran delší, taky bych se vůbec nezlobila :) Doufám, že co nejdříve bude pokračování :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto tě chápu, také nerada čtu recenze na knihu, o které mám také napsat. Čtu si je vždy až po napsání, ale někdy mi to nedá. :)) A jsem ráda, že to máš stejně i toho počtu stran. Říkala jsem si, abych nebyla jediná, kdo by tu knihu měl raději delší. :) Co se týká pokračování, tak můžeme jen doufat, aby bylo co nejdříve. :))

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...