#3 Knihodárky

aneb Co dát pod stromeček svým blízkým...

 
Zdravím knihomolové!
 
V "Knihodárcích" jsme se už věnovali dětským knihám a literatuře pro dospívající a mladé čtenáře. Ovšem prozatím jsme opomíjeli ty nejdůležitější, a to jsou naše maminky. Dnes vás tedy vítám u článku, ve kterém se zaměříme speciálně na romány, které jednou za čas potěší duši každé ženy.
 

 
Dnešní článek ovšem neberte pouze jako tipy pro maminky, ale jako tip na čtení pro každou ženu, která nemá daleko k příběhům alespoň s trochou toho romantického děje. Doufám, že zde tedy najdete třeba nějaký ten dáreček pro vaši maminku, tetičku, babičku, přítelkyni či manželku. Jelikož se však dnes jedná v článku především o nové knížky anebo takové, které nejsou zrovna mým šálkem kávy, tak vám toho o nich tolik nenapíšu. Pokud vás ovšem některá knížka zaujme, budete mít znovu šanci si její anotaci rozkliknou díky odkazu umístěného v názvu. Nebudu to zde tedy déle prodlužovat a pojďme se podívat na dnešní tipy…
 
 
 
Společenské romány
 
Knihy, které snad nikdy nezklamaly mou mamku. Vždy jí ráda dávám nějakou tu knížku k Vánocům a například s takovým Sparksem nebo Sandrou Brown vím, že nikdy nic nezkazím. Tentokrát mi však Knižní klub svým katalogem nedávno překazil plány a po jeho prohlédnutí jsem opravdu nevěděla, jakou knížku jí pod stromeček nadělím…
 
 
Když toužíte vypnout a to za společnosti velké romantiky, říká se, že její knihy jsou skvělou volbou. V této knize se má navíc objevit malý chlapec, kterému touží hlavní hrdinka pomoc. Už jen to napovídá, že se bude jednat o srdceryvný příběh, který nějakou tu ženu určitě dožene k slzám…
 
O knihách Nicholase Sparkse není potřeba toho moc psát. Většina jeho knih byla zfilmována a tím se okruh jeho fanoušků ještě rozšířil… Proč tedy nenadělit k Vánocům své mamince nového Sparkse, který bude zajisté tak skvělý jako jeho předchozí příběhy?
 
Tak toto je srdcovka mé mamky zároveň a kniha, která i mě svou anotací dokázala nesmírně zaujmout. Nízký tlak by však neměl být pouze románem, ale z části thrillerem. Knížku bych tedy doporučila i pro ty, kteří mají mimo romantiky rádi i pořádně napínavý děj.
 
A teď jedna knížka, kterou jsem v Knižním klubu nenašla, ale určitě stojí za pozornost. Máte ve svém okolí mladou dívku, která donedávna milovala YA příběhy Gayle Forman, ale už si na YA žánr připadá moc vyspělá? Nebo máte kolem sebe někoho, kdo by rád objevil styl, jakým tato oblíbená spisovatelka mladých píše? Tak v tom případě se můžete radovat. Od Gayle Forman, autorky knihy Zůstaň se mnou, vyšla nedávnou tato krásná knížka, která svou anotací zajisté upoutá i čtenáře, kteří ji doposud neznali.
 
 
Jojo Moyes je známá díky své knize Než jsem tě poznala. Jedná se o krásný a dojemný román, který zaručeně při čtení nenechá jedno oko suché. Ovšem tato autorka má v Čechách vydané i jiné knihy a mně samotné už pomalu rok leží v poličce jedna z nich a to právě tato, Dívka, již si tu zanechal. Jojo Moyes je autorka, která píše své příběhy opravdu chytlavě a její knihy se hodí hlavně pro velké romantičky…
 
Tato kniha se nedávno dočkala filmového zpracování, ale co k tomu dodat. Kniha je přeci vždy lepší. Proč tedy nedarovat tuto knížku pod stromeček a dát tak někomu z vašich blízkých možnost prožít napínavý děj plný mrazivého počasí a přitom být hezky v teple domova?
 
Jedna jednohubka z prostředí ranče, tak by se asi dala jednoduše popsat tato knížka. Tento příběh jsem objevila až včera, když jsem si dělala přípravu na dnešek a musím říct, že mě to celkem mrzí. Kdybych ji totiž objevila dříve, byl by dárek pro mamku jasný. A hned poté, co by si ji přečetla ona, tak bych si jí půjčila já. :)) Knížky z amerického ranče sice dokáží být lehce kýčovité, ale vždy si u nich člověk krásně odpočine…
 
Tato knížka byla velkým hitem minulých Vánoc, a proto bylo celkem obtížné ji někde sehnat do Štědrého dne. Ale proč by ji někdo nemohl dostat i na tyto Vánoce? Knížka stojí za zmínění už jen z toho důvodu, že je psaná dvěma sourozenci a díky tomu najdete v jedné knize rovnou dvě. Kniha se může číst od začátku či od konce, z každé strany totiž příběh vypráví ten druhý. Příběh je podle mamky velmi oddechový a čtivý...
 
 
 
Historické romány
 
Historické romány většinou bývají dobře oddechovým čtením, u kterého člověk dokáže vypnout své myšlenky na okolí a plně se soustředit na příběh, který mu z písmenek roste před očima. Mám to tak já, mamka a i spoustu dalších žen, takže proč jim k Vánocům nedat nějaký ten zaručený odpočinek v podobě historické knihy?
 
 
Tak po tomto příběhu se dívám už hrozně dlouho, ale stále jsem se k němu nedostala. Tato kniha by měla opravdu hodně zapadat mezi "červenou knihovnu", takže je rozhodně vhodná pro romantické dušičky, jako jsem například i já. Autor této knihy navíc pochází z Itálie, což není zas tak běžné a jeho styl psaní je podle všeho hodnocení velmi čtivý. Nemělo by tedy být těžké nechat se pohltit příběhem a nechat se unášet na jeho vlnách…
 
Tato kniha je natolik populární, že není divu, že se dočkala i druhého vydání v českém jazyce a tentokrát i se svou seriálovou obálkou. Cizinka v sobě ukrývá krásný příběh z dokonalého prostředí Skotska z doby jakobitského povstání. Autorka Diana Gabaldon píše opravdu poutavé příběhy, které s jistotou zaujmou každou ženu nehledě na její věk. Příběh je navíc i postaven na cestování v čase, díky kterému se kniha stává více záhadnou a nereálnou. A takový příběh někdy opravdu neškodí. :)
 
Ze skotské vysočiny rovnou do Irska a k irským rebelům. Tato kniha prozatím nemá na databázi zas tak dobrá hodnocení, ale mě tento příběh i tak láká a to určitě nebudu jediná. Historický román posazen do irského prostředí určitě zaujme nejednu čtenářku…
 
Tuto knihu jsem poprvé spatřila až tento rok, ale nenechte se oklamat jako já, Poldark není vůbec žádnou novinkou. Podle celé této série se dokonce natáčí i seriál, který se doposud zcela vyhýbal mému zornému poli. Ale tato kniha z prostředí 18. století Anglie mi už rozhodně nikam neuteče…
 
 
 
Válečné romány
 
Tak toto je kategorie, po které sahám vždy, když zatoužím po nějakém tom propracovanějším románu. Válečné romány nejsou zaručeně žádnou lehkou a odpočinkovou literaturou. Když je totiž takový román oddechový, tak podle mého názoru udělal autor někde chybu. Jako tipy na dárky jsem vám zde však napsala knížky, které jsem prozatím nečetla, ale s jistotou můžu říct, že na první dvě se rozhodně v budoucnu chystám.
 
 
Tato kniha není vůbec žádnou novinkou, ale její styl vypravování z ní dělá něco výjimečného. Knihu totiž vypráví sama smrt. O tomto příběhu jste už zajisté slyšeli, a pokud ne z knihy, tak určitě z jejího filmového zpracování. Ovšem jak už jsem psala, kniha je přeci lepší než film…
 
Krásná obálka, ve které se podle všech ukrývá ještě dokonalejší a nejdojemnější válečný příběh. Tato knížka mně zaujala ihned po vydání a dokonalé ohlasy, které se kolem knihy jen točí, mě utvrdily v názoru, že vám tuto knihu zkrátka musím ukázat a doporučit jako další tip pro Ježíška. A Ježíšku, pokud mě slyšíš, tak jeden tento příběh prosím rezervuj i pro mě. ;)
 
Kdyby babička četla knihy, tak tuto bych jí nejspíše pořídila… Mengeleho děvče je kniha, která popisuje skutečný život mladé židovské Slovenky, která si ve svém životě prošla snad tím nejhorším, co si můžeme představit. Ovšem nevzdala se a i po všem co prožila, dokázala žít dál… Nevím, zda bych knihu doporučila slabým povahám, ale ať si tuto knihu přečte kdokoli, určitě v něm zanechá příběh hlubokou stopu.
 
Druhá světová válka a okupovaný Amsterdam. Na tuto knihu jsem narazila úplnou náhodou, když jsem potřeboval nějaký další tip do počtu a musím říct, že jsem nevěřila, že najdu něco s tak poutavou anotací. Dívka v modrém plášti je kniha, která určitě stojí za vaši pozornost…
 
 
A to by bylo z dnešního článku vše. Snad jste i v dnešním článku našli nějaké ty dobré tipy na dárky, a pokud se rozhodnete nějakou z těchto knížek pořídit svým bližním, tak budu moc ráda, když mi to do komentářů napíšete. Samozřejmě budu i moc ráda, když se zde v komentářích podělíte o vaše oblíbené romány a tipy na dobré dárky. A pokud byste chtěly mít na výběr více románů, tak určitě navštivte blog Šárky Foňkové, která své tipy na romantické příběhy vydala před necelým týdnem. :) Na závěr bych ještě chtěla mockrát poděkovat mamce, která se semnou dělí o pocity a zážitky z knih, které přečte. Bez ní bych tento článek asi jen tak nenapsala, protože bych o polovině autorů věděla jen z doslechu a především bych netušila, jak píší. Děkuji, mami. :)
 
Znáte některou z knih, které jsem vám zde dnes ukázala? Plánujete některou koupit vašim blízkým? Nebo si snad některou ze zmíněných knih sami přejete?
Budu moc ráda za každý váš komentář. :)
 
Mějte se krásně,
vaše knihomolka Šárka

Komentáře

  1. Opět skvěle vybrané knihy, hned několik z nich mám přečtených a jako možný dárek je také mohu doporučit. :))

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý výběr. Vím že Hartla nedávno četla mamka a byla nadšená. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji... :)) To moje mamka četla i Erotikona, ale Okamžiky ji zaujaly více...

      Vymazat
  3. Moc pěkné tipy :) Jako dárek by u nás v rodině nezabrali, protože mamka nečte :) U nás čte jen mužská část rodiny a to sci-fi a fantasy :D ale já bych klidně půlku z tvého výběru pod stromeček nechala nadělit ráda :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Tak to je škoda, ale třeba zde ještě nějaké ty knížky v dalších článcích najdeš. Ovšem speciální článek se sci-fi a fantasy knihami bohužel nechystám. :( Ale tak zde máš alespoň hezký seznam pro své okolí. :))

      Vymazat

Okomentovat

Budu moc ráda za každý váš komentář. :)

Oblíbené články...